neděle 25. září 2016

Michal Beres Steroidy?

Víš co je nejhorší věc, kterou můžeš ve svém životě mít? Debilní předsudky! Z velké části jsou předsudky založený na (ne)dostupnosti informací. Pokud o někom nebo o něčem nic nevíš, tak si tvůj mozek domyslí co se mu zrovna hodí. A většinou ty výplody typu... Michal bereš steroidy? ... fakt stojí za to...

Můj přiklad ... 

Než jsem se začal zajímat o tělesný a duševní rozvoj, tak jsem strašně chlastal, fakt řekl bych, že na to kolik mi bylo to fakt bylo až moc. Po škole jsme šli do Kauflandu koupili Božkov za 69,- a život byl fajn.. Jen málokdy mi ovšem bylo naznačeno, že to není to nejlepší co mladý kluk může dělat. Proč to tak je? Protože, pokud chlastáš, tak zapadáš mezi většinu a být součástí většiny je přece ta správná cesta ne? ANI NÁHODOU. Když jsem se jednoho dne zamyslel nad tím, co chci v životě dělat, začal intenzivně pracovat na zdokonalení angličtiny a začal pracovat na svém těle...Objevil jsem dvě nové věci, které jsem předtím zažíval jen velmi zřídka. První věc, za kterou jsem nesmírně rád, je že konečně mám pro něco VÁŠEŇ, něco co mě baví a naplňuje a neřeším co z toho budu mít. Dělám to pro vlastní pocit toho že mě to baví. Druhá... dost zásadní, nová a překvapivá věc je neustálý pocit všudepřítomných předsudků. Jak k mé osobě či k věcem, které dělám. Lidí kteří nemají žádnou vášeň, nikdy nepochopí, že můžeš dělat něco jen tak, pro vlastní pocit.


Jsem si plně vědom, že nepochopení a předsudky souvisí ve značné míře s tím, že píšu články, videa, publikuji fotky a popisky, které lidi ne vždy pochopí. Zkratka snažím se Vám přiblížit moji vášeň. Proč to dělám? Na rovinu, kdybych byl v Čéšku a bydlel v Detmarovicich tak bych se na to vykašlal a dělal to jen pro vlastní pocit. Jenže já tam nejsem, cítím v sobě morální povinnost předat něco dál, dát takový vzkaz všem mladým lidem, ke kterým se moje příspěvky dostanou, že se můžou dostat kdekoliv pokud na tom budou tvrdě pracovat...Kdybych potkal sám sebe před 6 lety... 60 kg Michala, který propadal z mechaniky a matiky a matikářka na mě před celou třídu ječela "Šopor ty vysokou nedáš ani náhodou a bez ní se můžeš klouzat"... Zase předsudky, nezlobím se na ní. Ten pocit, když v prosinci letíš jen tak do Miami si skočit do vyhřátého oceánu a přitom si opakuješ její slova, je neskutečný ... Nikdy nevíš co někdo v sobě opravdu má a kam se dostane, známky nejsou žádné měřítko, jediné na čem záleží je tvrdá práce a trpělivost. Z toho důvodu točím videa, píšu články apod. Vím, že Čechů, kteří by v US dělali podobný styl tréninku pohybů moc není, většinou jsou rádi, když mohou někde umývat nádobí... což je taky pohyb... akorát to asi není moc vášen...

Michal jsi guma! Furt jenom posiluješ!

Neposiluji, hýbu se... Vidím v tom velký rozdíl... rád vysvětlím....

Z jednoho úhlu pohledu, je to jen slovíčkaření, nicméně podle toho jak to lidi chápou to jsou dvě rozdílné věci. Posilování je součást pohybu, to bezesporu, ale v dnešním ponětí to znamená jít 3x týdne na hodinu do fitka, potom o tom celý týden mluvit a počítat jestli si dát 15g nebo 20g bílkoviny na svačinu. Neodsuzuji to, jak říkám, lidi kteří tohle dělají je to jejich vášeň, je to jejich život baví je to, žijí pro to a patří jim všechen můj respekt. Respekt za to, že často dokaží obětovat všechen svůj čas, energii a v neposlední řadě i své zdraví pro jednostrannou činnost. Respektují tuto disciplínu a odhodlání.


Jenže toto já nedělám. Baví mě všestrannost, vyhledávání slabin. Ano taky chodím do fitka, ale jen proto že tam můžu dělat většinu věcí najednou různě je kombinovat apod. A tohle lidí, kteří mě osobně neznají vůbec nevědí. Myslí si, že tam někde stojím před zrcadlem a pumpuju hodinu biceps. Zase předsudky. To, že během toho nebo po tom, vyfotím nějakou fotku nebo nahraju video má pouze poukázat na to co vše se můžeš naučit. Protože, kdyby si mi řekl co jednou budu umět, tak se ti strašně vysměju. Vždyť já dostal na střední škole dvakrát pětku, protože jsem neuměl udělat stojku s oporou o hlavu chápeš? A teď dělám na pláži v Santa Monice stojku s dalšími 7 lidmi na bradlech! Kteří ani nemluví mým rodným jazykem, a přesto normálně komunikujeme! Pokud tohle není pro tebe dostatečná motivace, tak fakt ti už zbýva jen ta Ordinace v Růžové Zahradě.

Vždy mě baví ten výraz lidí, když vidí, jak si v létě dám třeba zmrzlinu nebo svíčkovou s knedlíkem - reakce typu? Ty to jíš jo? Já tě pořád vidím na internetu jen cvičit. Už jsem si na to zvykl, lidi si prostě myslí, že když se hýbeš tak potom doma jíš salát s ovesnýma vločkama a jsi vymazány retard. Nechápu, že si jako oni, akorát kromě toho, že jakmile oni sedí 8 hodin před počítačem nebo před stupidní televizi tak ty se věnuješ své vášni.

NEZNÁM TO, ALE JE TO PRO TEBE ŠPATNÉ!

Já měl vždy více předsudků vůči různým činnostem než vůči lidem. Bez jakýchkoliv zkušenosti, jsem odsuzoval bojové sporty, crossfit, vzpírání, dřepy s činkou, protahování apod. Je to součást vývoje a jsem za to strašně rád. Teď se zálibou většinu z těchto věcí dělám. Pochopil jsem totiž, že žádná činnost není špatná, to co je špatně je lidské ego, které nedokáže pochopit, že určitá úroveň intenzity už pro tělo není přínosná. Lide se bojí dělat dřepy s činkou, myslí si že to ničí kolena protože slyšeli, že Zaremba, který před 30 lety vyhrál medaili ve vzpírání nemůže chodit... Srovnávají nesrovnatelné. Ortoped mi vždy říkal, že díky křivé páteří a debilním kolenům budu mít problémy. Určitě bych je měl, kdybych tělo celkově všestranne neposílil, kolena díky dřepům s váhami v plném rozsahu se cítí jako nikdy předtím, páteř díky protahování naprosto v pořádku. Proto na tyto věci nedám dopustit, pokud to lidi, kteří to nikdy nezkusili, odsuzují tak se jim to snažím na vlastním příkladu vysvětlit - pokud nemají zájem... v pořádku.


Pokud ti tedy můžu poradit, zkus zahodit všechny předsudky. Zkus ocenit práci jiných, nehledej ve všem jenom doping. Makej sám na sobě, nebuď vandrák a prostě žij!

Takže až mě někde potkáš, můžeme si pokecat, uděláme nějaké stojky něco zvednem a pokud si žena, tak si večer dáme skleničku vína :)

Odebirej muj Facebook a Instagram






1 komentář:

  1. Zdar Michale je to asi měsíc co jsem začal sledovat tvé videa a štve mně že jsem je nezačal sledovat dříve ���� když jsem viděl první video jak makáš na pláži říkal sem si jo další co se natáčí na YouTube s vidinou slávy když jsem však zjistil tvé začátky a shlédl asi veškeré videa tak se úplně změnil pohled na tvou tvorbu pro mnoho lidí jsi motivací že když člověk něco chce a jde si za tím tak toho dosáhne a nemusí řešit cypoviny kolik čeho kdy schalovat ���� osobně mi tvůj příběh dodal motivaci něco dělat i když to asi nebude cesta do LA a život tam asi by mne cyp střelil můj směr je spíše udělat něco se sebou i přes zdravotní problémy Fotbal koleno atd no tak se mnel vždy pocit že mne to omezuje že nemůžu nic dělat tvuj příběh,tvé videa mi dokázaly to že to jde chce to jen chtit Moc ti fandím a toč videa dál jsi v tomto top některé tvé záběry na koncích videi jsou dělané jako na plakát ať se daří ať slouží zdraví

    OdpovědětVymazat